سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید

در چند هفته اخیر بسیاری از زنان متقاضی دریافت مسکن مهر که اقدام به ثبت نام کرده اند با خبری جدید مبنی بر اینکه آنها باید خانه های خود را بنام همسرانشان کنند، مواجه شده اند.
مسکن مهر به زن ها تعلق نمی گیرد؟

در چند هفته اخیر بسیاری از زنان متقاضی دریافت مسکن مهر که طی یکسال گذشته برای دریافت مسکن مهر به ویژه در منطقه پردیس اقدام به ثبت نام کرده‌اند با خبری جدید مواجه شدند؛ این که “باید خانه‌های خود را بنام همسرانشان کنند”.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گویا این اقدام تصمیم جدید وزیر راه و شهرسازی است که به تمام شرکت‌های عمران ساخت مسکن مهر از جمله شرکت عمران پردیس ابلاغ شده و این شرکت‌ها نیز با ارسال اس ام اس‌های متعدد از بانوانی که صاحب‌خانه شده‌اند خواسته است تا سند خانه‌ها را بنام همسرانشان کنند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار ایلنا از شرکت عمران پردیس حاکی از آن است که بسیاری از زنان متقاضی که با سختی بسیار اقدام به تهیه پول و واریز آن به حساب بانک مسکن کرده‌اند، از این تصمیم جدید شکایت داشته و حتی مراتب اعتراض خود را به مدیرعامل مسکن مهر پردیس، ابراز کرده‌اند و البته قرار هم بود تمامی نامه‌های بانوان معترض به وزیر راه و شهرسازی اعلام شود.

اما هم اکنون با گذشت بیش از دو هفته از زمان نامه‌نگاری پیگیری‌های خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد همچنان وزیر راه و شهرسازی هیچ پاسخی به این نامه‌های اعتراضی نداده است.

براساس بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی، زن نمی‌تواند مالک مسکن مهر باشد و اسم همسر او باید به عنوان مالک در سند ثبت شود این در حالی است که زنان متاهل پیشتر می‌توانستند به عنوان مالک برای دریافت مسکن مهر متقاضی شوند.

البته زنان سرپرست خانوار (زنانی که همسرشان فوت کرده یا زنان مطلقه) با داشتن شرایطی می‌توانند مالک مسکن مهر باشند.

زنان متاهل می‌توانند صاحب مسکن مهر شوند

این در حالی است که “محمدرضا محمودی”، معاون عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا از همه این موارد اظهار بی اطلاعی کرده و توضیح می‌دهد:« ما تا 6 ماه گذشته زنان متاهلی را برای دریافت مسکن مهر معرفی کرده و حتی آنها خانه‌های خود را نیز دریافت کرده‌اند. من نمی‌دانم که چرا بتازگی این تصمیم جدید گرفته شده است.»

سرگردانی متقاضیان مسکن مهر پردیس

در کنار این مشکل، باید از موارد دیگری هم که یاد کرد و آن بی‌پاسخی مسوولان مسکن مهر است به متقاضیان.

پاسخی که از سوی آنان مبنی بر اینکه خانه‌ها چه زمانی تحویل می‌شود، این است:« زمان معلوم نیست، خانه‌ها آماده است و تنها بحث آب و برق و گاز آن باقی مانده، هر موقع آب و برق و گاز آن راه اندازی شود، خانه‌ها به مردم تحویل داده خواهد شد.» این پاسخ که نه از روی مهر، که به قهر گفته می‌شود، در حالی است که متقاضیان در گفتگو با ایلنا می‌گویند: « هنگام ثبت نام به ما اعلام کرده بودند که تا پایان شهریور مسکن مهر پردیس به آنها واگذار می‌شود.»

از سوی دیگر متقاضیان با وجود واریز هفت میلیون تومان به حساب بانک مسکن به عنوان پیش پرداخت دریافت مسکن مهر، هنوز نمی‌دانند که خانه‌هایشان چند متری بوده و یا حتی در کدام فاز از پردیس قرار دارد و هیچ کدام از مسوولان مسکن مهر نیز در این زمینه حاضر به پاسخگویی نیستند.»

افزایش قیمت مسکن مهر با وجود آنکه مسوولان مسکن مهر پردیس به هنگام ثبت نام متقاضیان دریافت مسکن مهر اعلام کرده بودند که نهایت پرداخت پول نقد برای دریافت یک دستگاه آپارتمان 10 تا 12 میلیون تومان است، اما هم اکنون متقاضیان باید مبلغی در حدود 17 تا 20 میلیون تومان پرداخت کنند.

یکی از مسوولان مسکن مهر پردیس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر دلیل افزایش قیمت‌ها می‌گوید: « قیمت زمین و همچنین مصالح برای ساخت و ساز افزایش یافته و ما ناچار به این افزایش قیمت هستیم.»

بااین اوصاف هم اکنون متقاضیان دریافت مسکن مهر به ویژه خانم‌های متقاضی در سردرگمی دو چندانی بسر می‌برند و نمی‌دانند تکلیف خانه‌هایی که تاکنون نیز هفت میلیون تومان برایش هزینه کرده‌اند، چیست.

این در حالی است که در مواردی هم برخی خانم‎ها به عنوان کارمند از سوی برخی اداره‌ها و ارگان‌ها برای دریافت مسکن مهر به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی شده‌اند اما با این قانون جدید آنها نیز از دریافت مسکن محروم می‌شوند.


نوشته شده در پنج شنبه 90/6/24ساعت 1:6 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت