سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید


این دکور برنامه است یا تزئین اتاق عقد!!

 برنامه "ماه عسل" با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیار دارد، اما کاش‌ برنامه‌سازان این برنامه همان‌طور که برای محتوا وقت گذاشته‌اند، سعی می‌کردند دکور بهتری بسازند تا طراحی دکور شبیه اتاق عقد نشود. هر سال تلویزیون در ماه رمضان برنامه‌های ترکیبی قبل یا بعد از افطار تهیه و پخش می‌کند. یکی از برنامه‌ها "ماه عسل" است که همیشه مخاطبان پر و پا قرص خودش را داشته است. گرچه این برنامه در سال 88 به دلیل اجرای حسن جوهرچی با افت مخاطب رو به رو شد و حتی پرویز فارسیجانی دییر سابق شورای معارف سیما در نشست خبری که سال 89 برای ویژه برنامه‌های ماه رمضان داشت، اعلام کرد تغییر مجری این برنامه منجر به افت مخاطب شد. اما در مجموع این برنامه هر سال مخاطبان بسیاری را جذب خودش کرده است.

همچنین در یکی از سال‌ها نیز محسن افشانی چند قسمت از این برنامه را اجرا کرد، اما به دلیل اجرای خوبی که نداشت بعد از چند قسمت مجری تغییر کرد و احسان علیخانی اجرا را بر عهده گرفت.

امسال برنامه "ماه عسل" رنگ و لعاب دیگری به خودش گرفته است و کافی است بیننده یک قسمت از این برنامه را تماشا کند تا متوجه تغییرات احسان علیخانی در نوع اجرا شود. او که همیشه به دلیل اینکه از موضع بالا با مهمان برنامه صحبت می‌کرد و مرتب وارد حرف مهمان می‌شد و همین مسئله منجر به ابتر ماندن برخی موضوع‌ها می‌شد، اما امسال یک اجرای خوب از او شاهد هستیم.

او بسیار متواضعانه با مهمانان برنامه برخورد می‌کند. اجرای او به دل می‌نشیند و مخاطب بهتر می‌تواند با او همذات‌پنداری کند. این ویژگی را در سال‌های قبل شاهد نبودیم. در یکی از قسمت‌های برنامه از زنی دعوت شده بود که همسرش 20 سال اعتیاد داشت و 18 سال در زندان به سر برده بود، اما عاشقانه همسرش را دوست داشت و باعث شده بود که او اعتیادش را ترک کرده و ادامه تحصیل بدهد. در این برنامه احسان علیخانی سئوالی از این زن پرسید و بعد از جواب دادن زن از او به دلیل اینکه سئوال خوبی نپرسیده بود، عذرخواهی کرد.

دیدن چنین صحنه‌ای از احسان علیخانی غیر قابل پیش‌بینی بود. کمتر پیش می‌آید مجری در یک برنامه زنده برای پرسیدن سئوالی که خوب نبوده، عذرخواهی کند، اما چنین اتفاقی در "ماه عسل" افتاد.

از اجرا که بگذریم، محتوای برنامه "ماه عسل" رنگ و بوی دیگر نسبت به سال‌های قبل دارد. در سال‌های گذشته بیشتر سعی می‌شد افراد موفق به برنامه دعوت شوند، اما امسال این برنامه روایت کننده داستان جالب زندگی آدم‌های مختلف است. کاملاً مشخص است گروه سازنده "ماه عسل" برای محتوای این برنامه زحمت بسیاری کشیدند. ویژگی برنامه امسال انتقال مفاهیم امید به زندگی، توکل کردن و ...است.

این مفاهیم با انتخاب دقیق مهمانان به مخاطبان منتقل می‌شود. انتخاب مهمان یکی از مهمترین بخش‌های یک برنامه محسوب می‌شود که گاهی تهیه‌کنندگان آن را مورد توجه قرار نداده و صرفاً چند نفر در برنامه دعوت می‌کنند و به این فکر می‌کنند زمان برنامه را پر کنند، اما گروه محتوایی برنامه "ماه عسل" این گونه عمل نکرده و مشخص است برای انتخاب سوژه‌ها وقت گذاشتند.

آوردن دو زنی که اسید به صورت‌شان پاشیده بود، گرچه موضوع‌اش تلخ و گزنده بود، اما با هدایت مجری، برنامه برای مخاطب آزاردهنده نبود و با روایت زندگی دو آدم آشنا می‌شد و از آنها درس زندگی می‌آموخت.

اسیدپاشی موضوعی است که بیشتر روزها در صفحه حوادث به آن پرداخت می‌شود، اما هر زمان که در یک برنامه تلویزیون این موضوع مورد بررسی قرار گرفته، تلخ بود؛ اما برنامه "ماه عسل" قرار نیست به تلخی‌ها بپردازد، بلکه سعی دارد واقعیت‌ها را با زبانی متفاوت بیان کند که آنقدر هم برای بیننده گزنده نیست و اینکه او امید به زندگی را از دست نمی‌دهد.

دعوت از مرد کوری که خیاطی می‌کرد، مسافری که در سقوط هواپیمای ارومیه زنده مانده بود از دیگر موضوع‌های جالب این برنامه بود. همچنین در یکی از قسمت‌ها از زنی دعوت شد که سرطان گرفته و بعد از ترک همسرش، اما به زندگی‌‌اش ادامه داده بود و در نقطه مقابل او زنی بود که پای همسرش که سرطان داشت، نشسته بود.

مقوله امید در زندگی در دعوت از زن و شوهری که فرزند نداشتند و در کنارشان زن و شوهری که پنج قلو داشتند از دیگر سوژه‌های جالب این برنامه بود. پخش پشت صحنه این برنامه که مسئول بهزیستی با خانواده‌ای که فرزندی نداشتند، تماس گرفته بود و قرار شد سرپرستی بچه‌ای که آنها می‌خواستند را به آنها بسپارند، برای بینندگان جذابیت دیگری داشت و لبخند را بر لب آنها نشاند.

شاید تنها ایرادی که می‌توان به برنامه "ماه عسل" امسال گرفت دکور برنامه است که مثل اتاق عقد می‌ماند که ای کاش احسان علیخانی که تهیه‌کننده این برنامه را بر عهده دارد، درباره دکور هم این وسواس را داشت. گرچه نمی‌توان زحمت طراحی دکور را نادیده گرفت، اما دکور برنامه با روایت جالب زندگی مهمانانی که دعوت می‌شوند، همخوانی ندارد.

گرچه این ایراد از دید مردم ممکن است چندان هم بزرگ نباشد، اما انتظار می‌رفت که دکور تطابق بیشتر با سوژه‌های جالب این برنامه داشت.
 

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/6/3ساعت 2:29 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

اقتصاد دانان دریافته اند افراد مختلف همواره پول را به شادی ترجیح می دهند زیرا با آگاهی از اینکه کار زیاد منجر به ناخشنودی آنها می شود، برای داشتن درآمد بیشتر تن به کارهای دشوار می دهند.

به گزارش مهر، افراد هشیارانه مسیر دشوارتر را انتخاب می کنند زیرا باور دارند انجام کارهای دشوار پول بیشتری برای آنها به همراه خواهد داشت حتی اگر این پول منجر به شادی و رضایت شخصی آنها نشود.

اقتصاددانان دانشگاه کورنل از دو هزار و 500 نفر این سوال را پرسیدند که چه چیز آنها را خوشحالتر می کند، شغلی با درآمد 50 هزار دلار و ساعات کاری معمولی که امکان خواب و استراحت 7.5 ساعته را برای آنها فراهم خواهد کرد و یا شغلی با حقوق 90 هزار دلار با ساعات کاری غیر عادی که در آن افراد بیش از 6 ساعت امکان استراحت ندارند.

محققان دریافتند اکثر داوطلبان شغل پر درآمد تر را انتخاب می کنند حتی در صورتی که برای آنها سعادت و شادی در پی نداشته باشد، این نشان می دهد افراد با آگاهی از نداشتن زندگی شاد و سعادتمند این شغل دشوارتر اما پردرآمدتر را انتخاب می کنند. این نتایج باعث شد محققان به این نتیجه برسند که افراد تحت تاثیر مادیت گرایی به چنین شغلهایی راضی می شوند.

محققان با طرح چند سئوال دیگر درباره آنچه افراد را به انتخاب کارهای دشوار تشویق می کند دریافتند گاه افراد برای دست پیدا کردن به حس قوی تری از هدفمند بودن و یا رسیدن به رتبه های بالاتر اجتماعی کارهای دشوارتر را انتخاب می کنند. گروهی دیگر از افراد برای خوشحال تر کردن خانواده های خود چنین انتخابی می کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، این یافته های جدید برای سیاستمدارانی مانند "دیوید کمرون" نخست وزیر کنونی بریتانیا که تلاش دارند سیاستهای شادی را در جوامع عملی کنند کاربرد خواهد داشت.


نوشته شده در پنج شنبه 90/6/3ساعت 1:15 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

کلکسیون جواهرات استفان وبستر (Stephen Webster )، با نام گناهان کبیره، در لندن برگزار شد. این مجموعه شامل 7 مدل انگشتر است که هر یک از آنها نماد یکی از هفت گناه کبیره می باشد.
اوایل عصر مسیحیت، راهبی یونانی به نام اواگریو دُ پونتو فهرستی از هشت گناه کبیره ارائه داد تا تمایلات منفی اصلی انسان را تعریف کند. ارتکاب هرکدام از این گناهان، می‌توانست انسان را به جهنم محکوم کند. پاپ گرگوری اولین تغییرات را در قرن شانزدهم در فهرست گناهان کبیره داد و فهرستی هفتگانه و رسمی از این گناهان منتشر کرد. در فهرست او، «اندوه» دیگر گناه محسوب نمی‌شد و جایش را به «تنبلی» داد.
این گناهان عبارتند از : تکبر (Pride)، طمعکاری (Greed)، شهوت (Lust)، حسادت (Envy)، خشم(Wrath)، شکم پرستی (Gluttony) و تنبلی (Sloth) .
هفت گناه کبیره از موضوعات مورد علاقه در وعظ و خطابه‌ها، نمایشنامه‌های اخلاقی و هنر اروپای قرون وسطا بوده‌است.

 - طمعکاری (Greed):

نماد حرص و آز و طمعکاری شامل سکه های طلایی است که بر روی هم قرار گرفته اند و در بالاترین نقطه به یک الماس درخشان ختم می شوند.

 
تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com

- تنبلی (Sloth):
برای نمایش کاهلی و تنبلی، نگین آکوامارین را بر روی کوسن مخملی قرمز قرار داده.
تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com


- شهوت (Lust):
پاهایی با جورابهای ساق بلند که با بازوانی در هم پیچیده شده اند که نشانگر حیله گری در انگشتر شهوت می باشد.

تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com
- حسادت (Envy):
نماد حسادت شامل هیولایی چشم سبز است که زیر سری از سنگ زبرجد کمین کرده است.

تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com

- تکبر (Pride):
تکبر و غرور را با یک سنگ تانزانیت بنفش در حالی که با تعدادی از پرهای طاووس احاطه شده، نشان می دهد.

تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com

- شکم پرستی (Gluttony):
شکم پرستی شامل لب هایی پوشیده شده از جواهر قرمز رنگ با دندان های سفید براق آماده برای بلعیدن هر چیز خوردنی می باشد.

تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com


- خشم (Wrath):
برای نمایش خشم، دستان زنی را نشان می دهد که جامی پر از زهر را در خود جای داده است.
تصاویری متفاوت و دیدنی از هفت گناه کبیره!! www.TAFRIHI.com

وبستر در تفسیر این انگشترها می گوید: در قرن بیست و یکم هفت گناه کبیره وجود دارد که مجازات مرگ ندارد و در حالی که همه می دانند که نتیجه این گناهان چیست.

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/6/2ساعت 3:46 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

<   <<   6      

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت