سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید

 

 

دو پیرمرد 90 ساله، به نامهاى بهمن و خسرو دوستان بسیار قدیمى همدیگر بودند.

هنگامى که بهمن در بستر مرگ بود، خسرو هر روز به دیدار او میرفت.


یک روز خسرو گفت:

«بهمن جان، ما هر دو عاشق فوتبال بودیم و سالهاى سال با هم فوتبال بازى میکردیم. لطفاً وقتى به بهشت رفتى، یک جورى به من خبر بوده که در آن جا هم میشود فوتبال بازى کرد یا نه.»

بهمن گفت:

«خسروجان، تو بهترین دوست زندگى من هستى. مطمئن باش اگر امکانش بود حتماً بهت خبر میدهم»

چند روز بعد بهمن از دنیا رفت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/5/22ساعت 4:23 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

از بیل گیتس پرسیدن از تو ثروتمندتر هم هست؟

در جواب گفت بله فقط یک نفر. پرسیدن کی؟

در جواب گفت سالها پیش زمانی که از اداره اخراج شدم و تازه اندیشه ی طراحی مایکروسافت و تو ذهنم پی ریزی می کردم،در فرودگاهی درنیویورک قبل از پرواز چشمم به این نشریه ها و روزنامه ها افتاد. از تیتر یک روزنامه خیلی خوشم اومد،دست کردم توی جیبم که روزنامه رو بخرم دیدم که پول خورد ندارم و اومدم منصرف بشم که دیدم یک پسر بچه سیاه پوست روزنامه فروش وقتی این نگاه پر توجه من و دید گفت این روزنامه مال خودت بخشیدمش به خودت بردار برای خودت.

گفتم آخه من پول خورد ندارم گفت برای خودت بخشیدمش برای خودت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 90/5/22ساعت 4:17 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

 

به: شما

تاریخ : امروز

از: خالق

موضوع : خودت

عطف به : زندگی



من خدا هستم. امروز من همه مشکلاتت را اداره میکنم .

لطفا به خاطر داشته باش که من به کمک تو نیاز ندارم. اگر در زندگی وضعیتی برایت پیش آید که قادر به اداره کردن آن نیستی، برای رفع کردن آن تلاش نکن .



آنرا در صندوق( برای خدا تا انجام دهد) بگذار . همه چیز انجام خواهد شد ولی در زمان مورد نظر من ، نه تو . وقتی که مطلبی را در صندوق من گذاشتی ، همواره با اضطراب دنبال(پیگیری) نکن .



در عوض روی تمام چیزهای عالی و شگفت انگیزی که الان در زندگی ات وجود دارد تمرکز کن .

ناامید نشو ، توی دنیا مردمی هستند که رانندگی برای آنها یک امتیاز بزرگ است.

شاید یک روز بد در محل کارت داشته باشی : به مردی فکر کن که سالهاست بیکار است و شغلی ندارد ممکنه غصه زودگذر بودن تعطیلات آخر هفته را بخوری :

به زنی فکر کن که با تنگدستی وحشتناکی روزی دوازده ساعت ، هفت روز هفته را کار میکند تا فقط شکم فرزندانش را سیر کند وقتی که روابط تو رو به تیرگی و بدی میگذارد و دچار یاس میشوی :

به انسانی فکر کن که هرگز طعم دوست داشتن و مورد محبت واقع شدن را نچشیده وقتی ماشینت خراب میشود و تو مجبوری برای یافتن کمک مایلها پیاده بروی :

به معلولی فکر کن که دوست دارد یکبار فرصت راه رفتن داشته باشد ممکنه احساس بیهودگی کنی و فکر کنی که اصلا برای چی زندگی میکنی و بپرسی هدف من چیه ؟ شکر گذار باش .
در اینجا کسانی هستند که عمرشان آنقدر کوتاه بوده که فرصت کافی برای زندگی کردن نداشتند وقتی متوجه موهات که تازه خاکستری شده در آینه میشی :

به بیمار سرطانی فکر کن که آرزو دارد کاش مویی داشت تا به آن رسیدگی کند ممکنه تصمیم بگیری این مطلب رو برای یک دوست بفرستی :

متشکرم از شما ، ممکنه در مسیر زندگی آنها تاثیری بگذاری که خودت هرگز نمیدانستی.


نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 6:16 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

الو؟؟... خونه خدا؟؟ خدایا نذار بزرگ شم

الو؟؟... خونه خدا؟؟ خدایا نذار بزرگ شم

الو ... الو... سلام

کسی اونجا نیست ؟؟؟؟؟

مگه اونجا خونه ی خدا نیست؟

پس چرا کسی جواب نمی ده؟

یهو یه صدای مهربون! ..مثل اینکه صدای یه فرشتس. بله با کی کار داری کوچولو؟

خدا هست؟ باهاش قرار داشتم. قول داده امشب جوابمو بده.

بگو من می شنوم .کودک متعجب پرسید: مگه تو خدایی ؟من با خدا کار دارم ...

هر چی می خوای به من بگو قول می دم به خدا بگم .

صدای بغض آلودش آهسته گفت یعنی خدام منو دوست نداره؟؟؟؟

فرشته ساکت بود .بعد از مکثی نه چندان طولانی:نه خدا خیلی دوستت داره.مگه کسی می تونه تو رو دوست نداشته باشه؟

بلور اشکی که در چشمانش حلقه زده بود با فشار بغض شکست وبر روی گونه اش غلطید وباهمان بغض گفت :

اصلا خدا باهام حرف نزنه گریه می کنما...

بعد از چند لحظه هیاهوی سکوت ؛

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 6:7 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

کدام یک اول بوجود آمدند : مرغ یا تخم مرغ؟!

شاید شما هم تاکنون به این سوال خنده دار اما جالب فکر کرده اید که ابتدا مرغ به وجود آمده تا تخم مرغ. . ؟

ظاهرا این نکته ذهن دانشمندان را هم به خود مشغول کرده و آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی‌و منطقی جواب سوال را پیدا کنند!

آقای دکتر کوین فریمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تیم تحقیقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می‌باشد، در بیان این نکته می‌گوید:

زمانیکه مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام HECToR بودیم، دریافتیم که یک پروتئین به نام ovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

این پروتئین سرعت تشکیل پوسته تخم مرغ را بالا می‌برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغییر باقی می‌ماند. تشکیل پوسته تخم مرغ بدون وجود این پروتئین غیر ممکن می‌باشد.

خب حالا فکر می‌کنید که این پروتئین در کجا یافت می‌شود؟ بله در بدن مرغ ها! پس از این یافته گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

این دستاورد علمی‌ذهن عده زیادی را از این مشغله دایمی‌که ابتدا مرغ به وجود آمده و یا تخم مرغ آزاد کرده است و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند. البته ما هم مانند شما می‌دانیم که چنین سوالی از اساس صحیح نیست. اما به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است….

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 6:0 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

 

نتایج یک پژوهش جنجال‌ برانگیز در مورد اینترنت !!

در پژوهشی که احتمالا به بحث جنجال‌برانگیزی تبدیل خواهد شد، یک شرکت مشاوره روانسنجی مستقر در بریتیش کلمبیا، در گزارشی اظهار کرده کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر از بهره هوشی کمتری نسبت به کاربران سایر مرورگرها برخوردار هستند.

به گزارش ایران ناز شرکت «آپتی‌کوانت» این ادعای خود را بر پایه نتایج بدست آمده از کاربران آن‌لاین در آزمایش آن‌لاین مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر خوانده است.

نتایج این آزمایش از میان 100 هزار انگلیسی زبان در نیوزلند، استرالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا در یک دوره چهار هفته‌ای جمع‌آوری شده که نتایج آنها با مرورگری که برای دستیابی به این آزمایش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به مقایسه گذاشته شد.

در این گزارش، شرکت آپتی‌کوانت به توصیف چگونگی دستیابی افراد به این آزمایش از طریق نمایش موتور جست‌وجو یا تبلیغات موجود در سایر سایتها پرداخته، بدین معنی که این افراد به دنبال انجام چنین آزمایشی بودند. همچنین افرادی که سن خود را زیر 16 سال اعلام کرده بودند، به سایتهای دیگر راهنمایی شده و در نتیجه از پژوهش حذف می‌شدند.

کاربران به محض ورود در سایت باید به سوالاتی در مورد سن و جنسیت خود پاسخ داده و سپس آزمایشات مرتبط با گروه خود را انجام می‌دادند.

پس از دوره چهار هفته‌ای این پژوهش، نتایج آزمایش با مرورگرها مقایسه شد و به گفته این شرکت، نتایج به صورت واضح نشان دادند که کاربران مرورگرهای دیگر به جز اینترنت اکسپلورر، مانند فایرفاکس، کروم، سافاری، کامینو و اوپرا از نتایج بالاتری برخوردار بودند.

علاوه بر گروه‌بندی افراد با نتایج پایین‌تر، به عنوان کم هوش، نویسندگان آپتی‌کوانت همچنین اظهار کردند که چنین بازدیدکنندگانی از مقاومت بیشتری در برابر تغییر برخوردار بودند که می‌تواند در برابر هر نرم‌افزار دیگر در بازار نیز همین‌طور باشد.

یکی از جنبه‌های جالب این گزارش در چگونگی تفسیر نتایج آزمایش به عنوان «بالا» یا «پایین» به جای «بالا» یا «زیر میانگین» است؛ حالتی که در مطالعات مشابه بیشتر دیده می‌شود. دلیل این انتخاب این است که در حالت اول یک حس قضاوت وجود دارد؛ در حالیکه در حالت دوم چنین حسی وجود ندارد.
 
از این رو، نویسندگان در این پژوهش دریافتند : « برخی از کاربران از برخی دیگر باهوشتر هستند » ؛ به جای این که به این نتیجه برسند: «برخی از سطوح بالاتر یا پایین‌تر از حد میانگین هوش قرار دارند.»

جالب‌تر این که برخی از کاربران وفادار به اینترنت اکسپلورر قصد دارند از آپتی‌کوانت به خاطر این گزارش شکایت کرده و لئونارد هاوارد، مدیرعامل این شرکت از دریافت تعداد زیادی ایمیل انزجارآمیز خبر داده است.

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 5:53 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم افطار کاخ سفید خطاب به مسلمانان آمریکا تصریح کرد که کشور آمریکا نباید به سادگی افرادی با عقاید و پیش‌زمینه‌های متفاوت را بپذیرد و آمریکا باید تنها برای مردم خود تلاش کند.
فارس : "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در مراسم افطار کاخ سفید، از کشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر یاد کرد.

وی در این مراسم به آندسته از مسلمانان آمریکایی که در حملات 11 سپتامبر کشته شدند نیز اشاره کرد و گفت: در این ماه، ما دهمین سالگرد آن حملات وحشتناکی که درد و غم را به قلب‌های ما آورد، یادآور می‌شویم.

وی همچنین یادآور آندسته از مسلمانان آمریکایی شد که در برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک عبادت می‌کردند و تصریح کرد: آنها خیلی زود از ما جدا شدند و امروز خانواده‌های آنها و مردم آمریکا با عشق به این افراد زندگی می‌کنند و آنها را هرگز فراموش نمی‌کنند.

اوباما همچنین از آندسته از آمریکایی‌های مسلمان که پس از حمله 11 سپتامبر به ارتش آمریکا پیوستند، تقدیر کرد و گفت: امسال و هرسال ما باید از خود این سوال را بپرسیم: چگونه آن میهن‌پرستان را گرامی می‌داریم، آنهایی که کشته شدند و خدمت کردند. در این جلسه یادبود، پاسخ این سوال همان پاسخی است که 10 سال پیش نیز بود. ما باید کشوری باشیم که آنها برای آن زندگی کردند، مردند و قربانی شدند. باید آمریکایی باشیم که به سادگی مردمی با پیش‌زمینه‌ها و عقاید متفاوت را نمی‌پذیرد بلکه تنها گونه‌هایی متفاوت از داخل خود آمریکا را بپذیریم و با آن غنی شویم. اینجا در آمریکا ما جمله "برای آنها " یا "برای ما " نداریم و فقط "برای ما " (برای کشور آمریکا) داریم.

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی مدعی شده است که تنها گونه‌های داخل آمریکا را می‌پذیرد که جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که دست کم نیمی از مسلمانان در این کشور از تبعیض نژادی و مذهبی رنج می‌برند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی حدود 48 درصد از مسلمانان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که طی یکسال گذشته در مقایسه با پیروان دیگر ادیان در آمریکا از تبعیض نژادی و مذهبی رنج برده‌اند

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 5:24 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

روزنامه‌های امریکایی در تحلیل‌هایی از ایران، این کشور را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان یکی از پرتعطیلات‌ترین کشورهای دنیا می‌خوانند.
به گزارش پارسینه، آتی‌نیوز نوشت: آنها این موضوع را اینگونه بیان داشته‌اند که با توجه به تعطیلات فراوانی که در ایران وجود دارد، رئیس‌جمهور این کشور می‌کوشد تا دستگاه های اداری پنج‌شنبه‌های هر هفته نیز تعطیل شود.

واشنگتن‌پست در تحلیل خود نوشت، این در حالی است که مقامات این کشور می‌گویند طی تحقیقات انجام شده پس از کشوری در خلیج عدن که شرایط سختی را سپری می‌کنند، ایران دومین کشوری است که کمترین تعطیلات را به خود اختصاص داده است.

وال استیریت نوشت، این مقایسه خارج از روزهایی است که گاهی اوقات به دلایلی همچون قرار گرفتن بین دو تعطیلی، آلودگی هوا، بارندگی و... تعطیل می‌شود.

دیلی تایمز نوشت، مرکز پژوهش‌های ایران سال 84 در گزارشی طرح قانونی ساماندهی تعطیلات در ایران را ارائه کرده بود. بر اساس این طرح تعداد تعطیلات رسمی از 25 روز به 16 روز کاملا تعطیل و 4 روز نیمه تعطیل تبدیل می‌‌شد. بنا به گزارش مرکز پژوهش‌ها، تقریبا تمام قوانین و مصوبات پس از انقلاب اسلامی در جهت افزایش روزهای تعطیل رسمی بوده است از این‌رو تعطیلات رسمی از سال 1358 تا کنون با افزودن 10 روز به تعطیلات رسمی، رشدی معادل 67 درصد را از خود نشان می‌دهد.

رنگ قرمز از تعطیلی، 25 روز از تقویم رسمی ایران خبر می‌دهد، تعطیلاتی که 15 روز آن مناسبت‌های مذهبی و 10 روز مناسبت‌‌های ملی این کشور را نشان می‌دهد. همچنین 52 جمعه که به این رقم اضافه می‌شود و با احتساب روزهای مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران، تقریبا 107 روز از سال کار در ایران متوقف خواهد شد.

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 5:18 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

         علی سرتیپی(تهیه کننده فیلم ورود آقایان ممنوع): مردم سر فیلم افراطیها کول خوردند ولی سر فیلم فوتبالی ها دیگر سرشان کلاه نرفت...

SHASKHIN123: به در میگوید که دیوار بشنوه...مدیونید اگه فکر کنید منظور ایشون فیلم ورود زنده ها ممنوعه هـــــــــــــــــــــــــا !!!! به قول بعضی ها............ ای آدمـــــــــــ زرنــــــــــــگــــــــــــ

  فرج اله سلحشور(کارگردان سینما و تلویزیون):کارگردان فیلم یوسف پیامبر خداست.

SHASKHIN123: بر عکس آقای سلحشور ما هرچیزی اینجا و در شرح جمله ایشان بنویسیم یه مشکلی واسمون پیش میآد....پس از روی ناچاری مینویسیم : "بدون شـــــــــــــــرح"

 ستاره اسکندری:بعضی ها از توی بوتیکها ، خیابونها و مهمونی ها بازیگر پیدا میکنند.

SHASKHIN123: بازم خدا رو شکرکه لااقل بازیگران ما از جوق آب در نمیاند..بوتیک و خیابون و مهمونی که مشکلی نداره خانم ستاره خانوم...(البته ما فرض رو بر این میگیریم که مهمونیا از نوع مجاز هستند.....!!!!)

 سعدی افشار( پیشکسوت سیاه بازی ایران): هنوز خودم را پیدا نکردم.

SHASKHIN123: استاد کجایی ببینی که هنوز هیچی نشده بعضی ها بدجوری خودشونو پیدا کردن..

 مسعود فراستی(منتقد سینما):پس از انقلاب فقط و فقط 10 فیلم داریم که می توان به آن سینما گفت.

SHASKHIN123: البته آقای فراستی عزیز همون ده تا فیلم هم اصطلاحا در نیومده!!!!

 سیروس تسلیمی( تهیه کننده سینما):جذب سرمایه در سینمای ایران به صورت هیاتی است.

SHASKHIN123: کدام هیات؟؟؟ شفاف سازی کنید لطفــــــــــــا....هیات دولت یا هیات تحقیق و تفحص؟


نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 4:50 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

 

داماد گوگلی.......

از این عربها هر چیزی بشنوی عجیب نیست.در تازه ترین این کارها به این خبر هم توجه کنید:گوگل ازدواج به شغل پردرآمدی برای بسیاری از جوانان عربستان سعودی تبدیل شده است.به گزارش ایتنا به نقل از الشرق الاوسط ، موضوع این شغل عجیب و نوظهور تحقیق درباره گذشته پسرانی است که به خواستگاری یک دختر می رود.در گوگل ازدواج خانواده دختر با پرداخت 500 تا 800 دلار به یک فرد از وی میخواهند درباره داماد گوگولی(ببخشید گوگلی!) تحقیق کند.ضمن تبریک به ایده خلاقانه جوانان عرب که انصافا آنان را شایسته حضور در مراسم تقدیر از کارآفرینان نمونه می کند،پیشنهاد میشه بقیه دوستان پارسی بلاگی برای اینکه از جوانان عربستانی عقب نمونند سرویسهای زیر را افتتاح کنند:

DAMAD TUBE: این سرویس ویژه کسانی است که می خواهند کلیپ ها و فیلمهای خصوصی داماد آینده را ببینند تا بفهمند که او مرد زندگی است یا نه؟

DACE BOOK: این سرویس که هیچ ارتباطی با آن سایت فیلتر شده ندارد!!!! این امکان را فراهم می کند که شما با دسترسی به صفه اختصاصی داماد آینده تان جیک و پک زندگی او را اعم از تعداد دوستان و کامنت های داماد مورد نظر در صفحه های دیگران را از نزدیک مشاهده و نسبت به او تصمیم گیری کنند.

DAHOO: دراین سایت شما می توانید با جستجوی نام خواستگار مورد نظر ، به همه اطلاعات ، عکس ها، فعالیت ها و حتی پیش بینی دقیق آب و هوای دم در خونشون و نرخ ارز در محله شان دسترسی پیدا کنید.


نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 4:28 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت