سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید

روزنامه‌های امریکایی در تحلیل‌هایی از ایران، این کشور را در مقایسه با دیگر کشورهای جهان یکی از پرتعطیلات‌ترین کشورهای دنیا می‌خوانند.
به گزارش پارسینه، آتی‌نیوز نوشت: آنها این موضوع را اینگونه بیان داشته‌اند که با توجه به تعطیلات فراوانی که در ایران وجود دارد، رئیس‌جمهور این کشور می‌کوشد تا دستگاه های اداری پنج‌شنبه‌های هر هفته نیز تعطیل شود.

واشنگتن‌پست در تحلیل خود نوشت، این در حالی است که مقامات این کشور می‌گویند طی تحقیقات انجام شده پس از کشوری در خلیج عدن که شرایط سختی را سپری می‌کنند، ایران دومین کشوری است که کمترین تعطیلات را به خود اختصاص داده است.

وال استیریت نوشت، این مقایسه خارج از روزهایی است که گاهی اوقات به دلایلی همچون قرار گرفتن بین دو تعطیلی، آلودگی هوا، بارندگی و... تعطیل می‌شود.

دیلی تایمز نوشت، مرکز پژوهش‌های ایران سال 84 در گزارشی طرح قانونی ساماندهی تعطیلات در ایران را ارائه کرده بود. بر اساس این طرح تعداد تعطیلات رسمی از 25 روز به 16 روز کاملا تعطیل و 4 روز نیمه تعطیل تبدیل می‌‌شد. بنا به گزارش مرکز پژوهش‌ها، تقریبا تمام قوانین و مصوبات پس از انقلاب اسلامی در جهت افزایش روزهای تعطیل رسمی بوده است از این‌رو تعطیلات رسمی از سال 1358 تا کنون با افزودن 10 روز به تعطیلات رسمی، رشدی معادل 67 درصد را از خود نشان می‌دهد.

رنگ قرمز از تعطیلی، 25 روز از تقویم رسمی ایران خبر می‌دهد، تعطیلاتی که 15 روز آن مناسبت‌های مذهبی و 10 روز مناسبت‌‌های ملی این کشور را نشان می‌دهد. همچنین 52 جمعه که به این رقم اضافه می‌شود و با احتساب روزهای مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران، تقریبا 107 روز از سال کار در ایران متوقف خواهد شد.

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 5:18 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت