سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید

 

نتایج یک پژوهش جنجال‌ برانگیز در مورد اینترنت !!

در پژوهشی که احتمالا به بحث جنجال‌برانگیزی تبدیل خواهد شد، یک شرکت مشاوره روانسنجی مستقر در بریتیش کلمبیا، در گزارشی اظهار کرده کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر از بهره هوشی کمتری نسبت به کاربران سایر مرورگرها برخوردار هستند.

به گزارش ایران ناز شرکت «آپتی‌کوانت» این ادعای خود را بر پایه نتایج بدست آمده از کاربران آن‌لاین در آزمایش آن‌لاین مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر خوانده است.

نتایج این آزمایش از میان 100 هزار انگلیسی زبان در نیوزلند، استرالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا در یک دوره چهار هفته‌ای جمع‌آوری شده که نتایج آنها با مرورگری که برای دستیابی به این آزمایش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به مقایسه گذاشته شد.

در این گزارش، شرکت آپتی‌کوانت به توصیف چگونگی دستیابی افراد به این آزمایش از طریق نمایش موتور جست‌وجو یا تبلیغات موجود در سایر سایتها پرداخته، بدین معنی که این افراد به دنبال انجام چنین آزمایشی بودند. همچنین افرادی که سن خود را زیر 16 سال اعلام کرده بودند، به سایتهای دیگر راهنمایی شده و در نتیجه از پژوهش حذف می‌شدند.

کاربران به محض ورود در سایت باید به سوالاتی در مورد سن و جنسیت خود پاسخ داده و سپس آزمایشات مرتبط با گروه خود را انجام می‌دادند.

پس از دوره چهار هفته‌ای این پژوهش، نتایج آزمایش با مرورگرها مقایسه شد و به گفته این شرکت، نتایج به صورت واضح نشان دادند که کاربران مرورگرهای دیگر به جز اینترنت اکسپلورر، مانند فایرفاکس، کروم، سافاری، کامینو و اوپرا از نتایج بالاتری برخوردار بودند.

علاوه بر گروه‌بندی افراد با نتایج پایین‌تر، به عنوان کم هوش، نویسندگان آپتی‌کوانت همچنین اظهار کردند که چنین بازدیدکنندگانی از مقاومت بیشتری در برابر تغییر برخوردار بودند که می‌تواند در برابر هر نرم‌افزار دیگر در بازار نیز همین‌طور باشد.

یکی از جنبه‌های جالب این گزارش در چگونگی تفسیر نتایج آزمایش به عنوان «بالا» یا «پایین» به جای «بالا» یا «زیر میانگین» است؛ حالتی که در مطالعات مشابه بیشتر دیده می‌شود. دلیل این انتخاب این است که در حالت اول یک حس قضاوت وجود دارد؛ در حالیکه در حالت دوم چنین حسی وجود ندارد.
 
از این رو، نویسندگان در این پژوهش دریافتند : « برخی از کاربران از برخی دیگر باهوشتر هستند » ؛ به جای این که به این نتیجه برسند: «برخی از سطوح بالاتر یا پایین‌تر از حد میانگین هوش قرار دارند.»

جالب‌تر این که برخی از کاربران وفادار به اینترنت اکسپلورر قصد دارند از آپتی‌کوانت به خاطر این گزارش شکایت کرده و لئونارد هاوارد، مدیرعامل این شرکت از دریافت تعداد زیادی ایمیل انزجارآمیز خبر داده است.

نوشته شده در پنج شنبه 90/5/20ساعت 5:53 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت