سفارش تبلیغ
صبا ویژن


خوش آمدید

اقتصاد دانان دریافته اند افراد مختلف همواره پول را به شادی ترجیح می دهند زیرا با آگاهی از اینکه کار زیاد منجر به ناخشنودی آنها می شود، برای داشتن درآمد بیشتر تن به کارهای دشوار می دهند.

به گزارش مهر، افراد هشیارانه مسیر دشوارتر را انتخاب می کنند زیرا باور دارند انجام کارهای دشوار پول بیشتری برای آنها به همراه خواهد داشت حتی اگر این پول منجر به شادی و رضایت شخصی آنها نشود.

اقتصاددانان دانشگاه کورنل از دو هزار و 500 نفر این سوال را پرسیدند که چه چیز آنها را خوشحالتر می کند، شغلی با درآمد 50 هزار دلار و ساعات کاری معمولی که امکان خواب و استراحت 7.5 ساعته را برای آنها فراهم خواهد کرد و یا شغلی با حقوق 90 هزار دلار با ساعات کاری غیر عادی که در آن افراد بیش از 6 ساعت امکان استراحت ندارند.

محققان دریافتند اکثر داوطلبان شغل پر درآمد تر را انتخاب می کنند حتی در صورتی که برای آنها سعادت و شادی در پی نداشته باشد، این نشان می دهد افراد با آگاهی از نداشتن زندگی شاد و سعادتمند این شغل دشوارتر اما پردرآمدتر را انتخاب می کنند. این نتایج باعث شد محققان به این نتیجه برسند که افراد تحت تاثیر مادیت گرایی به چنین شغلهایی راضی می شوند.

محققان با طرح چند سئوال دیگر درباره آنچه افراد را به انتخاب کارهای دشوار تشویق می کند دریافتند گاه افراد برای دست پیدا کردن به حس قوی تری از هدفمند بودن و یا رسیدن به رتبه های بالاتر اجتماعی کارهای دشوارتر را انتخاب می کنند. گروهی دیگر از افراد برای خوشحال تر کردن خانواده های خود چنین انتخابی می کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، این یافته های جدید برای سیاستمدارانی مانند "دیوید کمرون" نخست وزیر کنونی بریتانیا که تلاش دارند سیاستهای شادی را در جوامع عملی کنند کاربرد خواهد داشت.


نوشته شده در پنج شنبه 90/6/3ساعت 1:15 عصر توسط شاسخین نظرات ( ) |


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت